Cestování s Radem

Paris 1999

Na tenhle výlet moc ráda vzpomínám, protože se mnou jel samozřejmě Rado a milý přítel Alain. Bydleli jsme nedaleko centra v půjčeném bytě. Každé ráno nás budila jemná vůně čerstvého pečiva z okolních pekáren. V blízké brasserie jsme si dali dobrou snídani ve francouzském stylu. A po načerpání sil jsme mohli začít objevovat krásy Paříže.

Naše první kroky vedli do Louvre. Je tam spoustu krásných soch a obrazů... Pak jsme jeli na Montmartre kde stojí Sacré-Coeur. V okolních uličkách prodávají své obrazy místní umělci. A dole pod bílou basilikou je hříšná část města Paříže. Odpoledne jsme se plavili na vyhlídkové lodi po Seine. A pak si prohlédli Eiffelovu věž. Bohužel jen ze zdola, protože mužská část výpravy byla unavena. Večer nás čekala výborná večeře a malá procházka nočním městem.

Druhý den naší pozornosti neunikl Arc de Triomphe. Odkud jsme po Champs-Élysées, kolem Obélisque přes Jardin des Tuilleries a Louvre došli na ostrov uprostřed Seine k Notre-Dame. K večeru jsme se sešli s naším hostitelem Laurentem.

Poslední den jsme nakupovali v Galeries Lafayette. Tam jsem se nejvíc těšila já. Rado mé nadšení, už tolik nesdílel. Tušil co se bude dít...